ثبت نظر آزاد است
افزایش بازدید کنندگان - منجی موعود: بهبود زندگی, آموزش در مسیر مهدویت
اگر جی میل دارید لطفا 1+ بدهید
گوگل پلاس
اگر وبلاگ دارید ، تبادل لینک کنید

منجی موعود

اس ام اس جدید

پوستر

پیج رنک

شعر جدید
موعود
تصویر روز
منجی موعود
از علی مطهری حمایت میکنیم
-
20 مطلب جدیدتر
نامه خانواده شهید بهشتی به علی مطهری

توضیحات علی مطهری درباره نطق جنجالی و نا تمامش در مجلس

مسیح علی نژاد موسس کمپین آزادی های یواشکی زنان ایران کیست؟؟؟

عکس: فروش اعضای بدن انسان روی تابلوی آیه قرآن...

پیام نوروزى مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۳

ظریف و روحانی را متوقف کنید !

دزدان در جلوی درب سالن همایشات صدا و سیما!؟

همسر علی مطهری از زندگی خصوصی او میگوید

چهره نورانی دو مداح معروف

زهره طبیب‌زاده نوری ...!؟

بیانیه علی مطهری در پاسخ به حرکت نامناسب دادستانی تهران

دعوت از آنان که حسرت شهادت دارند...!

وقتی حاج محمود کریمی در اتوبان بابایی تیر اندازی میکند!!

دیپلمات مست و قاتل عرب+ کاپیتولاسیون+ همه ماجراها !؟!

افشاگری درباره جریانات خطرناک داخلی (مهم!)

اعتبار مردمی صدا و سیما در حال نابودی

موضع مشترک کیهان ایران و هاآرتص اسرائیل ؟!

آقای جنتــــــی ، چه خبره ؟!

نتانیاهو: فریب رئیس جمهور ایران را نخورید

مناظره های جالب برنامه دیروز- پریروز- پس پریروز


مطالب ویژه
زلزله "طـــــلاق" در حال آغاز !

همه ی اتفاقاتی که در روز استیضاح وزیر کار در مجلس رخ داد....

داستان پسر اولیور استون+تصاویر قبل و بعد مسلمان شدن

ماجراهای احمدی نژاد و مادر مرحوم چاوز

داستان پسر اولیور استون+تصاویر قبل و بعد مسلمان شدن

نسل کشی شکنجه جنایات جنگی اعمال شنیع جـنایت و تـجاوز در تاریخ (150 عکس واقعی) 18+

داستان اصغر فرهادی+ 60 تصویر منتخب و دیدنی!

‏پوستر مینیاتوری جدید با موضوع حضرت علی (ع)

‏ملت شما را نخواستند...!

نسل کشی ارامنه+تصاویر (18+)

ثروت و اموال هاشمی رفسنجانی قبل و بعد انقلاب !

تمام ماجراهای جلسه سوال از رئیس جمهور در مجلس

‏کشف اسکلت انسان های غول پیکر قوم عاد+ تمام تصاویر

تصاویر گوگل ارض از تاثیر انفجار در پادگان نظامی سپاه پاسداران در ملارد

لوگوهای حمایتی متنوع و جدید

پوستر با کیفیت چاپ برای شب یلدا

‏پوستر جدید برای امام رضا (ع)

کد افزایش پیج رنک‏

تاریخچه فرقه حجتیه

فراخوان: روز بقیع را فراموش نکنیم..

سرطان بیماریی از درون !؟!

آرشیو مذهبی
گونه شناسی اندیشه منجیِ موعود در اسلام

داستان پسر اولیور استون+تصاویر قبل و بعد مسلمان شدن

تاریخچه فرقه حجتیه

دیدگاه فرقه حجتیه درباره مهدویت و ظهور

دیدگاه فرقه حجتیه درباره جهاد و مبارزه در راه خدا

دیدگاه فرقه حجتیه درباره مسئله مرجعیت

دیدگاه فرقه حجتیه نسبت به تشکیل حکومت اسلامی قبل از ظهور

دیدگاه فرقه حجتیه درباره ولایت فقیه

دیدگاه فرقه حجتیه درباره اقتصاد

دیدگاه فرقه حجتیه درباره دین

فراخوان: روز بقیع را فراموش نکنیم..

دعای معروف دکتر شریعتی‏

‏روزه در دین مسیحیت

روزه در دین یهود‏

روزه در دین زرتشت‏

منجی موعود در 22 کتاب مقدس جهان

بزرگترین فتنه زمان ظهور

بشارات و اشارات از رسـول خـدا(ص)

تعلق اراده ازلى به اقامه عدل جهانى

جملات قصار از پیامبر درباره مهدی موعود

جملات قصار ائمه(ع)درباره مهدی موعود

کتب اهل سنت و مهدی موعود (عج)

امام زمان (عج) در کوچه های محرم

یوسف زهرا (ع)

نگاهی به مسئله انتظار

امام علی(ع) و نوید از مهدى موعود

امامان (ع) و نوید از مهدی موعود

13 روایت از پیامبر درباره مهدى موعود

مبانى کلامى مهدویّت

مبانى اعتقادى مهدویت

امام زمان از نگاه امام خمینى

امام سجاد و نوید از مهدی موعود

امام عسکرى و نوید از مهدی موعود

امام حسن و نوید از مهدی موعود

امام هادى و نوید از مهدی موعود

امام جواد و نوید از مهدی موعود

امام رضا و نوید از مهدی موعود

امام کاظم و نوید از مهدی موعود

امام صادق و نوید از منجی موعود

امام باقر و نوید از مهدی موعود

امام حسین و نوید از مهدی موعود

قرآن کریم و نشانه هاى ظهور مهدى


آرشیو علمی-آموزشی
پاور پی دی اف: نرم افزاری قدرتمند برای کار با PDF

ماجراهای مرموز و بی پاسخ جهان

بهترین و بزرگترین سایت درباره سردرد

آشنایی بیشتر با 7-Zip

آشنایی بیشتر با 7-Zip

قدرتمندترین آنتی ویروس و نرم افزار امنیت اینترنتی جهان با لینک دانلود

دانلود کتاب آموزش دانلود به زبان ساده

دانلود کتاب همه چیز درباره سال 2012

کد افزایش پیج رنک‏

کابوس پیج رنک page rank‏

از فایر فاکس استفاده کنید‏

بالا بردن پیج رنک‏

‏کشف اسکلت انسان های غول پیکر قوم عاد+ تمام تصاویر

انهدام غول آپلود ایران و معضل آپلود

آموزش شارژ پرینتر لیزری (مصور)

21 روش افزایش بازدید وبلاگ

ارتقاء رتبه در الکسا

بدست آوردن سریع page rank

پیج رنک ( Page Rank ) گوگل

1 نکته تضمینی افزایش پیج رانک

سایت خود را آنالیز کنید

ثبت URL در گوگل

30 روش افزایش بازدید سایت

افزایش آمار بازدیدکنندگان سایت

همه چیز درباره سال 2012 (1)

همه چیز درباره سال 2012 (2)

همه چیز درباره سال 2012 (3)

بهترین روش افزایش رتبه در موتور های جستجو گر

افزایش بازدید کنندگان

روش افزایش ترافیک وب سایت

بهترین روش افزایش بازدید سایت

آرشیو اجتماعی-فرهنگی-سیاسی
درگیری بر سر سفره خالی ملت

مسخره کردن ملت یا نظام ؟ !

با دستمزد ۴۸۷ هزار تومانی-چه غذاهایی میشه پخت ؟

آیا مشایی در مجلس نماینده دارد ؟؟!!!...

تعیین نرخ حقوق و دستمزد سال 92 در مذاکرات شیر و خرگوش

هر کس آجیل نخره یعنی شرف داره...

ابوالفضل علمدار، مشایی را نگه دار...

ماجراهای داوود و محمود احمدی نژاد...!؟

بیداد تورم و کاهش وحشتناک ارزش ریال در سال جهاد ...

بیداد تورم و کاهش وحشتناک ارزش ریال در سال جهاد ...

داستان اصغر فرهادی+ 60 تصویر منتخب و دیدنی!

پاسخ متکی به سخنان رییس جمهور

تمام ماجراهای جلسه سوال از رئیس جمهور در مجلس

لیست نامزدهای انتخاباتی جریان انحرافی

تحلیلی بر مسئله برائت از قانون شکنان(تحلیل ماجراهای سردار علایی)

دلار می تازد،سکه صعود می کند،ریال رنگ می بازد،و تورم بیداد می کند

ثروت و اموال هاشمی رفسنجانی قبل و بعد انقلاب !

واکاوی ریشه های بروز خشونت

نفوذ روز افزون جریان انحرافی

نسل کشی ارامنه+تصاویر (18+)

دوست ندارم یک نظامی باشم، هرگز

تصاویر گوگل ارض از تاثیر انفجار در پادگان نظامی سپاه پاسداران در ملارد

‏سفر به آمریکا و سازمان ملل با عهد و عیال!

‏ملت شما را نخواستند...!

‏اسناد جدید درباره اختلاس بزرگ

‏اصلاح سخنان رئیس جمهور درباره اختلاس 30 تریلیون ریالی

‏حسن روابط دول ایران و روس

‏وضعیت وحشتناک بیکاری و اشتغال!

‏مشایی همچون شهید بهشتی ...

‏قحطی و گرسنگی در سومالی

اگه بد میگم ، بگو !!‏

حقایق جدایی ابراهیم مالک اشتر از مختار !!‏

فلج شدن سرباز اصفهانی بر اثر تنبیه بدنی+(تصاویر)‏

بیانات مقام معظم رهبری درباره مسئله انتظار و مهدویت

نسل کشی شکنجه جنایات جنگی اعمال شنیع جـنایت و تـجاوز در تاریخ (150 عکس واقعی) 18+

آخرین و مهمترین اخبار حاشیه ای امروز

افشاگری‌های نماینده ولی‌فقیه درباره جریان انحرافی

شکنجه فجیع دختر بچه+تصاویر

سرطان بیماریی از درون !؟!

تشکر از دولت دهم

درباره سی دی انحرافی ظهور بسیار نزدیک است

سناریوی برابری زنان با مردان!!

تصاویر دردناک از غسل شهید بحرینی

پیام نوروزی مقام معظم رهبری 1390

امام حسین (ع) در بحرین

مادری که تمرین فرشته بودن می‌کند!

ظلم و ستم در حق انبوه شیعیان بحرین

ظهور یکی از آخرین علائم ظهور امام زمان



موضوعات
()
امکانات جانبی
کلام نور
به یاد من باشید ، تا به یاد شما باشم
قرآن کریم/سوره بقره/آیه 152
درس زندگی
اگر به دست راست بروی به گمراهى افتاده‏ اى و اگر به دست چپ‏ گرایش یابی ، باز هم به گمراهى افتاده‏ اى. پس راه میانه را در پیش گیر که رهایى در همان است .

امام علی (ع) -- نهج البلاغه خطبه 16
شاخص
« نه تنها وصیت اكید من به قوای مسلح آن است كه همان طور كه از مقررات نظام ،عدم دخول نظامی در احزاب و گروهها و جبهه ها است به آن عمل نمایند؛ و قوای مسلح مطلقاً ، چه نظامی و انتظامی و پاسدار و بسیج و غیر اینها، در هیچ حزب و گروهی وارد نشده و خود را از بازیهای سیاسی دور نگه دارند.

فرازی از وصیتنامه امام خمینی (ره)

با گذاشتن ايميل پاسخ نظر خود را در ايميلتان هم دريافت كنيد.

افزایش بازدید کنندگان

 اندازه متن:  1  2  3  4  5  6 

آیا می خواهید پیج رانک وبلاگ یا سایت شما افزایش پیدا کند؟ آیا افزایش رتبه گوگل یک سایت یا وبلاگ نیاز به صرف هزینه دارد؟ رتبه شما در الکسا کم است؟


where do i get pagerank for my site

Now we've come to the part where you actually have to do work! It's tough, but getting a high PageRank for your site should definitely be part of your longterm SEO strategy.

The only way to get PageRank is to get a link from a site that already has PageRank. This means that getting a ton of links from PageRank 0 sites will not help your score. However, a single link from a site with a PageRank 6 can immediately boost your site to a PageRank 5 if the site is trusted by Google and is not linking to a massive amount of other sites.

The process of increasing your PageRank is directly tied to link acquisition. Link acquisition is getting links from other sites, be it via natural or through link purchasing. We cover both of these topics in greater detail, and you should readeach lesson to learn more about the benefits and drawbacks of each.
آیا هرگز به این موضوع فکر کرده اید که یک مقاله پر محتوا از چند طریق برای سایت شما بازدید کننده می آورد ؟ یک مقاله خوب سرعت شما را در جذب بازدید کننده افزایش می دهد.
مجموعه ای از مقالات را در سایت خود ارائه کنید. این راهی است که ترافیک ماه ها و حتی سالهای متمادی برای سایت شما را تضمین می کند.
خیلی از بازاریابها، مقالات را برای استفاده به عنوان محتوای سایت خود و یا برای ارسال به مجلات الکترونیکی (eZines) استفاده می کنند.
همانند کوه یخ که بخش عمده آن پنهان است، عملکرد مقالات خوب برای جذب ترافیک، تنها بخشی از ارزش واقعی آنها است.
ارسال مقالات به مجلات الکترونیکی در مدت زمان کوتاهی ترافیک زیادی برای سایت شما ایجاد می کنند که البته این حجم ترافیک گذرا است و اگر ارسال به مجلات را کم کنید، ترافیک هم کم خواهد شد.
خوب، پس چه کنیم تا ترافیک بالا برای ماه ها و سالها توسط مقالات تضمین شود ؟ چهار روش زیر را پیشنهاد می کنم :

1- مقالات خود را برای لیستهای خبری (Announcement List) ارسال کنید. با این کار دو نشان زده اید چون هم مجلات الکترونیکی و هم صاحبان سایتها (Webmasters) در جستجوی مقالات رایگان هستند که در سایت خود قرار دهند.

2-مقالات خود را به سایتهائی که مختص ناشرین (Publisher) و صاحبان سایتها است ارسال کنید. من به این سایتها مقاله فرستادم و این موضوع را فراموش کرده بودم تا اینکه برایم نامه رسید که کسانی در حال استفاده از این مقالات هستند و این برایم جالب بود.

3-به صاحبان سایت که در ارتباط با نوع تجارت شما هستند پیشنهاد دهید که از مقالات شما بصورت رایگان در سایت خود استفاده کنند.

4-هر 10 تا 15 مقاله را در قالب یک کتاب الکترونیکی (eBook) تنظیم کنید، برایش یک نام انتخاب کنید و در سایت خود برای استفاده همگان قرار دهید و شاهد باشید که چطور کتاب شما در شبکه پخش خواهد شد.

تنها با انجام این مراحل، ترافیک لحظه ای سایت شما به ترافیک دایم و طولانی تبدیل خواهد شد. به خاطر داشته باشید که مقالاتی که دو یا سه سال قبل تولید شده اند هنوز برای کسانی که آنرا نخوانده اند تازگی دارد.  سعی کنید یک سری مقالات منسجم (Campaign) ارائه کنید و ببینید که سایت شما با چه سرعتی محبوب خواهد شد.

منتظر چه هستید ؟ از همین امروز شروع کنید و از نتیجه آن لذت ببرید.

آیا می خواهید افزایش بازدید وبلاگتان را مشاهده کنید؟-آیا سایت شما کم بازدید است-رتبه گوگل شما چند است؟-پیج رانک وبلاگ شما صفر است؟!
شما خواستار فروش، بازدیدکنندگان، مشترکان خبرنامه الکترونیکی و مراجعان وب‌سایت بیشتری هستید. بسیار خوب، می‌توانید همه‌ی این مزایا را، حتی زمانی که از کامپیوتر خود دور هستید، با یک روش اثبات شده رایگان، به دست آورید.
کافی است امضای ایمیل خود را به ابزار رایگان مولد ترافیک سایت خود تبدیل کنید و پس از این خواهید دید که مردم شما را به خاطر خواهند سپرد.
حال برای لحظه‌ای وانمود کنید که امضای ایمیل شما به شما تعلق ندارد. وانمود کنید در حال خواندن نامه الکترونیکی هستید که امضای ایمیل شما در پایان آن است. آیا از این طریق از نوع فعالیت شرکت خود مطلع می‌شوید؟ آیا شماره‌ی تلفن یا آدرس ایمیلی در این امضا ذکر شده تا در صورت نیاز و برای رفع سوالات احتمالی با آن تماس بگیرید؟ در صورت منفی بودن جواب، همین حالا دست به کار شوید!

به موارد زیر توجه کنید:
- نصب سیستم پاسخگوی خودکار (Autoresponder) برای پست الکترونیک شما کار بسیار آسانی است.
- زمان با ارزش خود را فقط به نگارش متن ایمیل خود اختصاص دهید (و نه به نوشتن با عجله‌ی اسم خود با غلط ‌های تایپی زیاد)
- ترافیک سایت خود را افزایش دهید (مردم به طور رایگان مشترک خبرنامه الکترونیکی شما می‌شوند).
- بگذارید مردم فعالیت شرکت شما را به یاد داشته باشند (به این ترتیب آنها ایمیل شما را به دوستان خود می‌فرستند).

پنج مرحله برای ایجاد امضای ایمیل را بررسی می‌کنیم. پس از این مراحل، باید آن را در فایل امضای پاسخگوی اتوماتیک یا امضای ایمیل خود اضافه کنید.

گام اول: نام و نام خانوادگی در خط اول امضا.
مشخصات کامل خود را در خط اول امضا بنویسید. در واقع تصور کنید که برای یک دوست، ایمیلی را ارسال می‌کنید. آیا در یک ایمیل دوستانه، مقام و سمت کاری خود را در بخش پایانی و امضا ذکر می‌کنید؟ پاسخ معمولا منفی است.
بدون ذکر سمت در کنار نام، ایمیل شما شخصی تر شده، نام شما برجسته می‌شود. به یاد آوردن اسامی برای افراد آسان‌تر است. با این وجود اگر هنوز هم اصرار دارید تا عنوان خود را نیز بنویسید آن ‌را در خط دوم اضافه کنید.

گام دوم: نام شرکت در خط دوم امضا.
حتما از دانستن این نکته متعجب می‌شوید که افرادی که ایمیل شما را می‌خوانند نام شرکت شما را به یاد نمی‌آورند! با افزودن نام شرکت، در واقع ماهیت خود را خاطر نشان می‌کنید.

گام سوم: یک توضیح یک جمله‌ای درباره‌ی فعالیت شرکت در خط سوم امضا.
این مرحله اهمیت زیادی دارد زیرا برخی از خوانندگان ایمیل‌های شما، نام شما و نام شرکت شما را می‌دانند ولی از نوع فعالیت شرکت شما بی‌خبر هستند. اهمیت تبلیغ نام شرکت شما چیست؟ اگر فقط به تبلیغ نام شرکت خود بپردازید، کار شما برای جذب مراجعان بیشتر سخت می‌شود!
با آگاهی افراد از فعالیت شرکت، بازدیدکنندگان بیشتری به دست می‌آورید. دست به کار شوید، جمله‌ی کوتاهی درباره‌ی فعالیت شرکت خود بنویسید. به عنوان مثال "خدمات طراحی وب سایت".

گام چهارم: دو راه برای برقراری تماس با شما، یا شماره تلفن یا آدرس ایمیل، در خط چهارم امضا.
اغلب اوقات افراد اطلاعات تماس شما را در دفترچه‌ی تماس ایمیل خود، مانند ,hotmail, yahoo یا Outlook نگاه نمی‌دارند. ممکن است افراد پس از خواندن ایمیل شما بخواهند پرسشی مطرح کنند. با افزودن شماره‌ی تلفن یا آدرس ایمیل زیر اسم خود از اتلاف وقت خوانندگان ایمیل خودداری می‌کنید.
از قابل کلیک بودن آدرس ایمیل خود اطمینان حاصل کنید. آیا از جستجوی یک شماره‌ی تلفن ،برای پرسیدن یک سوال در مورد ایمیل افراد ،در دفترچه‌ی تماس خود لذت می‌برید؟ واقعا خیر، درست است؟
نظرتان درباره‌ی این وضعیت چیست: خواننده‌ی ایمیل شما می‌خواهد آن‌را به دوستان خود ارجاع دهد، برای این کار باید دفترچه‌ی تماس الکترونیکی خود را گشوده، آن‌را بر اساس اسم مرتب کند. سپس باید آدرس ایمیل، شماره‌ی تلفن و نام شرکت شما را کپی و paste کند. اما صبر کنید، در صورتی که او هنوز اطلاعات تماس خود را وارد دفترچه‌ی تماس خود نکرده باشد چه وضعی پیش می‌آید؟
با افزودن اطلاعات تماس خود در امضای ایمیل، امکان فوق را برای آنها فراهم کنید. با این کار افراد بیشتری از فعالیت شرکت شما باخبر می‌شوند و افراد می‌توانند با forward ایمیل شما یا کپی و paste کردن آن در یک ایمیل دیگر، خدمات شما را دوستان خود معرفی کنند.

گام پنجم: معرفی خبرنامه الکترونیکی یا کتاب رایگان در خط پنجم یا ششم امضا.
با ارایه‌ی خبرنامه الکترونیکی رایگان سایت، امکان تست رایگان تولیدات خود را به وجود آورید! چرا؟ با این کار خوانندگان ایمیل خود را وادار می‌کنید از سایت شما بازدید کنند. به این ترتیب فروش خود را بالا می‌برید زیرا خوانندگان ایمیل‌ها در می‌یابند که شما به کار خود وارد هستید. او می‌فهمد که شما در شاخه‌ی کاری خود خبره‌اید.
بسیار اتفاق می‌افتد که شما واقعا قصد خرید کالای خوبی را دارید ولی نمی‌توانید آن‌را به سرعت بخرید. آیا اطلاعات اولیه‌ی رایگان شما را راضی می‌کند؟
مثلا شما می‌خواهید آخرین کتاب آموزش حیوانات را بخرید. آیا برای دریافت نکات رایگان هفتگی درباره‌ی تربیت حیوانات، عضو خبرنامه نمی‌شوید؟ حتما این کار را می‌کنید.
و سوالی که من معمولا با آن روبه‌رو هستم: "چرا به جای عرضه‌ی تولیدات و کسب درآمد از مقالات و کتاب ها، به ارایه‌ی یک مطلب رایگان بپردازم؟" پاسخ ساده است. احتمال عضویت افراد برای یک خدمت رایگان بسیار بیشتر از استفاده از کارت اعتباری و پرداخت هزینه است. گذشته از این، در صورت اعتماد مشترکان به شما، آنها برای خرید تولیدات شما از طریق خبرنامه‌ی سایت اقدام می‌کنند و شما می‌توانید تا ماه‌ها، اطلاعات تولیدات خود را برای آنها بفرستید.

تیتر خبرنامه الکترونیکی رایگان شما باید جذاب و جالب باشد.
آیا آنها با خواندن خبرنامه شما، در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنند، پول بیشتری نصیب‌شان می‌شود یا اطلاعات مفید بیشتری به دست می‌آورند؟ چه چیز شما را وادار می‌کند که یک مجله را در یک خواروبار فروشی انتخاب کنید و بخرید؟ تیترهای کوتاه و با روح جلد مجله این کار را انجام می‌دهند. همین اتفاق درمورد خبرنامه الکترونیکی رایگان شما می‌افتد. توصیفی کوتاه و باذوق از مجله‌ی الکترونیکی رایگان خود بنویسید. از تیتری استفاده کنید تا خواننده را به خواندن مجله‌ی شما ترغیب کند. به عبارت دیگر، آنها را به کلیک روی لینک خود و عضویت در خبرنامه الکترونیکی سایت مجاب کنید.

بیایید یک امضا را به عنوان مثال بررسی کنیم. کدام یک از این دو ایمیل بهتر شما را با نوع فعالیت شرکت آشنا می‌کند؟ کدام یک از امضاها را خوانده، به خاطر می‌سپارید؟

با احترام،
لیزا کارلتن،
مدیر بازرگانی،
شرکت پاستای ایتالیا،
800-555-4234
Liz@PastaCompany.com

افزایش پیج رنک گوگل و آمار وبلاگ

با احترام،
لیزا کارلتن،
مدیر بازرگانی،
شرکت پاستای ایتالیا،
تولیدکننده‌ی ماکارونی معتبر ایتالیایی با بیش از پنجاه سال سابقه!
800-555-4234
Liz@PastaCompany.com
می‌توانید با مراجعه به سایت pastacompany.com نحوه تهیه رایگان ده غذای لذیذ با ماکارونی به دست آورید. شما می‌توانید این غذاها را در کمتر از بیست دقیقه آماده کنید.

 

من قطعا ایمیل دوم را به خاطر می‌سپارم زیرا در آن می‌توانم گزارشی رایگان از ده غذای لذیذ با ماکارونی و با قابلیت پخت کمتر از بیست دقیقه بخوانم. شما چطور؟

منتظر چه چیز هستید؟ برای به کاربردن این روش موثر و رایگان برای افزایش بازدیدکنندگان و تنظیم امضای ایمیل شش جمله‌ای، فقط به سه دقیقه وقت نیاز دارید! به یاد داشته باشید، حتی وقتی در دفتر کار خود نیستید نیز فعالیت‌های شرکت خود را تبلیغ می‌کنید و با خبرنامه الکترونیکی خود امکان تست اولیه‌ی تولیدات خود را فراهم می‌کنید. کلام آخر این‌که مردم از کار شرکت شما باخبر می‌شوند. با افزودن خبرنامه الکترونیکی هیجان انگیز خود، بازدیدکنندگان و مشترکان بیشتری به سایت شما می‌آیند. این یعنی فروش و درآمد بیشتر.

 

PageRank
 
Jump to: navigation, search
Mathematical PageRanks (out of 100) for a simple network (PageRanks reported by Google are rescaled logarithmically). Page C has a higher PageRank than Page E, even though it has fewer links to it: the link it has is much higher valued. A web surfer who chooses a random link on every page (but with 15% likelihood jumps to a random page on the whole web) is going to be on Page E for 8.1% of the time. (The 15% likelihood of jumping to an arbitrary page corresponds to a damping factor of 85%.) Without damping, all web surfers would eventually end up on Pages A, B, or C, and all other pages would have PageRank zero. Page A is assumed to link to all pages in the web, because it has no outgoing links.
Mathematical PageRanks (out of 100) for a simple network (PageRanks reported by Google are rescaled logarithmically). Page C has a higher PageRank than Page E, even though it has fewer links to it: the link it has is much higher valued. A web surfer who chooses a random link on every page (but with 15% likelihood jumps to a random page on the whole web) is going to be on Page E for 8.1% of the time. (The 15% likelihood of jumping to an arbitrary page corresponds to a damping factor of 85%.) Without damping, all web surfers would eventually end up on Pages A, B, or C, and all other pages would have PageRank zero. Page A is assumed to link to all pages in the web, because it has no outgoing links.

PageRank is a link analysis algorithm that assigns a numerical weighting to each element of a hyperlinked set of documents, such as the World Wide Web, with the purpose of "measuring" its relative importance within the set. The algorithm may be applied to any collection of entities with reciprocal quotations and references. The numerical weight that it assigns to any given element E is also called the PageRank of E and denoted by PR(E).

The name PageRank is a trademark of Google. The PageRank process has been patented (U.S. Patent 6,285,999 ). The patent is not assigned to Google but to Stanford University.
Contents
[hide]

    * 1 Description
    * 2 History
    * 3 Algorithm
          o 3.1 Simplified algorithm
          o 3.2 Damping factor
    * 4 Variations
          o 4.1 Google Toolbar
          o 4.2 Google directory PageRank
          o 4.3 False or spoofed PageRank
          o 4.4 Manipulating PageRank
          o 4.5 Other uses
    * 5 Google's "rel='nofollow'" proposal
    * 6 See also
    * 7 References
    * 8 Further reading
    * 9 External links

[edit] Description

Google describes PageRank:[1]
“     PageRank relies on the uniquely democratic nature of the web by using its vast link structure as an indicator of an individual page's value. In essence, Google interprets a link from page A to page B as a vote, by page A, for page B. But, Google looks at more than the sheer volume of votes, or links a page receives; it also analyzes the page that casts the vote. Votes cast by pages that are themselves "important" weigh more heavily and help to make other pages "important".     ”

In other words, a PageRank results from a "ballot" among all the other pages on the World Wide Web about how important a page is. A hyperlink to a page counts as a vote of support. The PageRank of a page is defined recursively and depends on the number and PageRank metric of all pages that link to it ("incoming links"). A page that is linked to by many pages with high PageRank receives a high rank itself. If there are no links to a web page there is no support for that page.

Google assigns a numeric weighting from 0-10 for each webpage on the Internet; this PageRank denotes a site’s importance in the eyes of Google. The scale for PageRank is logarithmic like the Richter Scale and roughly based upon quantity of inbound links as well as importance of the page providing the link.

Numerous academic papers concerning PageRank have been published since Page and Brin's original paper.[2] In practice, the PageRank concept has proven to be vulnerable to manipulation, and extensive research has been devoted to identifying falsely inflated PageRank and ways to ignore links from documents with falsely inflated PageRank.

Alternatives to the PageRank algorithm include the HITS algorithm proposed by Jon Kleinberg, the IBM CLEVER project and the TrustRank algorithm.

[edit] History

PageRank was developed at Stanford University by Larry Page (hence the name Page-Rank[3]) and later Sergey Brin as part of a research project about a new kind of search engine. The project started in 1995 and led to a functional prototype, named Google, in 1998. Shortly after, Page and Brin founded Google Inc., the company behind the Google search engine. While just one of many factors which determine the ranking of Google search results, PageRank continues to provide the basis for all of Google's web search tools.[1]

PageRank is based on citation analysis that was developed in the 1950s by Eugene Garfield at the University of Pennsylvania. Google's founders cite Garfield's work in their original paper. In this way virtual communities of webpages are found. Teoma's search technology uses a communities approach in its ranking algorithm. NEC Research Institute has worked on similar technology. Web link analysis was first developed by Jon Kleinberg and his team while working on the CLEVER project at IBM's Almaden Research Center.

[edit] Algorithm

PageRank is a probability distribution used to represent the likelihood that a person randomly clicking on links will arrive at any particular page. PageRank can be calculated for any-size collection of documents. It is assumed in several research papers that the distribution is evenly divided between all documents in the collection at the beginning of the computational process. The PageRank computations require several passes, called "iterations", through the collection to adjust approximate PageRank values to more closely reflect the theoretical true value.

A probability is expressed as a numeric value between 0 and 1. A 0.5 probability is commonly expressed as a "50% chance" of something happening. Hence, a PageRank of 0.5 means there is a 50% chance that a person clicking on a random link will be directed to the document with the 0.5 PageRank.

[edit] Simplified algorithm
How PageRank Works
How PageRank Works

Assume a small universe of four web pages: A, B, C and D. The initial approximation of PageRank would be evenly divided between these four documents. Hence, each document would begin with an estimated PageRank of 0.25.

In the original form of PageRank initial values were simply 1. This meant that the sum of all pages was the total number of pages on the web. Later versions of PageRank (see the below formulas) would assume a probability distribution between 0 and 1. Here we're going to simply use a probability distribution hence the initial value of 0.25.

If pages B, C, and D each only link to A, they would each confer 0.25 PageRank to A. All PageRank PR( ) in this simplistic system would thus gather to A because all links would be pointing to A.

    PR(A)= PR(B) + PR(C) + PR(D).\,

But then suppose page B also has a link to page C, and page D has links to all three pages. The value of the link-votes is divided among all the outbound links on a page. Thus, page B gives a vote worth 0.125 to page A and a vote worth 0.125 to page C. Only one third of D's PageRank is counted for A's PageRank (approximately 0.083).

    PR(A)= \frac{PR(B)}{2}+ \frac{PR(C)}{1}+ \frac{PR(D)}{3}.\,

In other words, the PageRank conferred by an outbound link L( ) is equal to the document's own PageRank score divided by the normalized number of outbound links (it is assumed that links to specific URLs only count once per document).

    PR(A)= \frac{PR(B)}{L(B)}+ \frac{PR(C)}{L(C)}+ \frac{PR(D)}{L(D)}. \,

In the general case, the PageRank value for any page u can be expressed as:

    PR(u) = \sum_{v \in B_u} \frac{PR(v)}{L(v)},

i.e. the PageRank value for a page u is dependent on the PageRank values for each page v out of the set Bu (this set contains all pages linking to page u), divided by the number L(v) of links from page v.

[edit] Damping factor

The PageRank theory holds that even an imaginary surfer who is randomly clicking on links will eventually stop clicking. The probability, at any step, that the person will continue is a damping factor d. Various studies have tested different damping factors, but it is generally assumed that the damping factor will be set around 0.85.[4]

The damping factor is subtracted from 1 (and in some variations of the algorithm, the result is divided by the number of documents in the collection) and this term is then added to the product of the damping factor and the sum of the incoming PageRank scores.

That is,

    PR(A)= 1 - d + d \left( \frac{PR(B)}{L(B)}+ \frac{PR(C)}{L(C)}+ \frac{PR(D)}{L(D)}+\,\cdots \right)

or (N = the number of documents in collection)

    PR(A)= {1 - d \over N} + d \left( \frac{PR(B)}{L(B)}+ \frac{PR(C)}{L(C)}+ \frac{PR(D)}{L(D)}+\,\cdots \right) .

So any page's PageRank is derived in large part from the PageRanks of other pages. The damping factor adjusts the derived value downward. The second formula above supports the original statement in Page and Brin's paper that "the sum of all PageRanks is one".[2] Unfortunately, however, Page and Brin gave the first formula, which has led to some confusion.

Google recalculates PageRank scores each time it crawls the Web and rebuilds its index. As Google increases the number of documents in its collection, the initial approximation of PageRank decreases for all documents.

The formula uses a model of a random surfer who gets bored after several clicks and switches to a random page. The PageRank value of a page reflects the chance that the random surfer will land on that page by clicking on a link. It can be understood as a Markov chain in which the states are pages, and the transitions are all equally probable and are the links between pages.

If a page has no links to other pages, it becomes a sink and therefore terminates the random surfing process. However, the solution is quite simple. If the random surfer arrives at a sink page, it picks another URL at random and continues surfing again.

When calculating PageRank, pages with no outbound links are assumed to link out to all other pages in the collection. Their PageRank scores are therefore divided evenly among all other pages. In other words, to be fair with pages that are not sinks, these random transitions are added to all nodes in the Web, with a residual probability of usually d = 0.85, estimated from the frequency that an average surfer uses his or her browser's bookmark feature.

So, the equation is as follows:

    PR(p_i) = \frac{1-d}{N} + d \sum_{p_j \in M(p_i)} \frac{PR (p_j)}{L(p_j)}

where p1,p2,...,pN are the pages under consideration, M(pi) is the set of pages that link to pi, L(pj) is the number of outbound links on page pj, and N is the total number of pages.

The PageRank values are the entries of the dominant eigenvector of the modified adjacency matrix. This makes PageRank a particularly elegant metric: the eigenvector is

    \mathbf{R} = \begin{bmatrix} PR(p_1) \\ PR(p_2) \\ \vdots \\ PR(p_N) \end{bmatrix}

where R is the solution of the equation

    \mathbf{R} = \begin{bmatrix} {(1-d)/ N} \\ {(1-d) / N} \\ \vdots \\ {(1-d) / N} \end{bmatrix} + d \begin{bmatrix} \ell(p_1,p_1) & \ell(p_1,p_2) & \cdots & \ell(p_1,p_N) \\ \ell(p_2,p_1) & \ddots & & \vdots \\ \vdots & & \ell(p_i,p_j) & \\ \ell(p_N,p_1) & \cdots & & \ell(p_N,p_N) \end{bmatrix} \mathbf{R}

where the adjacency function \ell(p_i,p_j) is 0 if page pj does not link to pi, and normalised such that, for each j

    \sum_{i = 1}^N \ell(p_i,p_j) = 1,

i.e. the elements of each column sum up to 1.

This is a variant of the eigenvector centrality measure used commonly in network analysis.

The values of the PageRank eigenvector are fast to approximate (only a few iterations are needed) and in practice it gives good results.

As a result of Markov theory, it can be shown that the PageRank of a page is the probability of being at that page after lots of clicks. This happens to equal t − 1 where t is the expectation of the number of clicks (or random jumps) required to get from the page back to itself.

The main disadvantage is that it favors older pages, because a new page, even a very good one, will not have many links unless it is part of an existing site (a site being a densely connected set of pages, such as Wikipedia). The Google Directory (itself a derivative of the Open Directory Project) allows users to see results sorted by PageRank within categories. The Google Directory is the only service offered by Google where PageRank directly determines display order. In Google's other search services (such as its primary Web search) PageRank is used to weight the relevance scores of pages shown in search results.

Several strategies have been proposed to accelerate the computation of PageRank.[5]

Various strategies to manipulate PageRank have been employed in concerted efforts to improve search results rankings and monetize advertising links. These strategies have severely impacted the reliability of the PageRank concept, which seeks to determine which documents are actually highly valued by the Web community.

Google is known to actively penalize link farms and other schemes designed to artificially inflate PageRank. In December 2007 Google started actively penalizing sites selling paid text links. How Google identifies link farms and other PageRank manipulation tools are among Google's trade secrets.

[edit] Variations

[edit] Google Toolbar
An example of the PageRank indicator as found on the Google toolbar.
An example of the PageRank indicator as found on the Google toolbar.

The Google Toolbar's PageRank feature displays a visited page's PageRank as a whole number between 0 and 10. The most popular websites have a PageRank of 10. The least have a PageRank of 0. Google has not disclosed the precise method for determining a Toolbar PageRank value. Google representative Matt Cutts has publicly indicated that the Toolbar PageRank values are republished about once every three months, indicating that the Toolbar PageRank values are historical rather than real-time values.[6]

[edit] Google directory PageRank

The Google Directory PageRank is an 8-unit measurement. These values can be viewed in the Google Directory. Unlike the Google Toolbar which shows the PageRank value by a mouseover of the green bar, the Google Directory does not show the PageRank as a numeric value but only as a green bar.

[edit] False or spoofed PageRank

While the PageRank shown in the Toolbar is considered to be derived from an accurate PageRank value (at some time prior to the time of publication by Google) for most sites, it must be noted that this value is also easily manipulated. A current flaw is that any low PageRank page that is redirected, via a 302 server header or a "Refresh" meta tag, to a high PageRank page causes the lower PageRank page to acquire the PageRank of the destination page. In theory a new, PR0 page with no incoming links can be redirected to the Google home page - which is a PR 10 - and by the next PageRank update the PR of the new page will be upgraded to a PR10. This spoofing technique, also known as 302 Google Jacking, is a known failing or bug in the system. Any page's PageRank can be spoofed to a higher or lower number of the webmaster's choice and only Google has access to the real PageRank of the page. Spoofing is generally detected by running a Google search for a URL with questionable PageRank, as the results will display the URL of an entirely different site (the one redirected to) in its results.

[edit] Manipulating PageRank

For search-engine optimization purposes, some companies offer to sell high PageRank links to webmasters.[7] As links from higher-PR pages are believed to be more valuable, they tend to be more expensive. It can be an effective and viable marketing strategy to buy link advertisements on content pages of quality and relevant sites to drive traffic and increase a webmaster's link popularity. However, Google has publicly warned webmasters that if they are or were discovered to be selling links for the purpose of conferring PageRank and reputation, their links will be devalued (ignored in the calculation of other pages' PageRanks). The practice of buying and selling links is intensely debated across the Webmaster's community. Google advises webmasters to use the nofollow HTML attribute value on sponsored links. According to Matt Cutts, Google is concerned about webmasters who try to game the system, and thereby reduce the quality and relevancy of Google search results.[7]

[edit] Other uses

A version of PageRank has recently been proposed as a replacement for the traditional ISI impact factor,[8] and implemented at eigenfactor.org. Instead of merely counting total citation to a journal, the "importance" of each citation is determined in a PageRank fashion.

A similar new use of PageRank is to rank academic doctoral programs based on their records of placing their graduates in faculty positions. In PageRank terms, academic departments link to each other by hiring their faculty from each other (and from themselves).[9]

PageRank has also been used to automatically rank WordNet synsets according to how strongly they possess a given semantic property, such as positivity or negativity.[10]

A dynamic weighting method similar to PageRank has been used to generate customized reading lists based on the link structure of Wikipedia.[11]

A Web crawler may use PageRank as one of a number of importance metrics it uses to determine which URL to visit next during a crawl of the web. One of the early working papers[12] which were used in the creation of Google is Efficient crawling through URL ordering,[13] which discusses the use of a number of different importance metrics to determine how deeply, and how much of a site Google will crawl. PageRank is presented as one of a number of these importance metrics, though there are others listed such as the number of inbound and outbound links for a URL, and the distance from the root directory on a site to the URL.

The PageRank may also be used as a methodology to measure the apparent impact of a community like the Blogosphere on the overall Web itself. This approach uses therefore the PageRank to measure the distribution of attention in reflection of the Scale-free network paradigm.

[edit] Google's "rel='nofollow'" proposal

In early 2005, Google implemented a new value, "nofollow"[14], for the rel attribute of HTML link and anchor elements, so that website developers and bloggers can make links that Google will not consider for the purposes of PageRank — they are links that no longer constitute a "vote" in the PageRank system. The nofollow relationship was added in an attempt to help combat spamdexing.

As an example, people could create many message-board posts with links to their website to artificially inflate their PageRank. With the nofollow value message-board administrator can modify their code to automatically insert "rel='nofollow'" to all hyperlinks in posts, thus preventing PageRank from being affected by those particular posts.

This method of avoidance, however, also has various drawbacks, such as reducing the link value of actual comments. (See: Spam in blogs#nofollow)

[edit] See also

    * EigenTrust — a decentralized PageRank algorithm
    * Google bomb
    * PigeonRank
    * Google search
    * Hilltop algorithm
    * Power method — the iterative eigenvector algorithm used to calculate PageRank
    * Search Engine Optimization
    * TrustRank

[hide]
v • d • e
                  Google Inc.  [full navpage]
Communication     Answers · Apps · Calendar · Dodgeball · Gmail · GrandCentral · Groups · Gtalk · Joga Bonito · Orkut · Picasa Web Albums · Reader · Translate
Computer Software     Android · Browser Sync · Code · Co-op · Desktop · Earth · Gears · Gmail Mobile · Keyhole ML · OpenSocial · Pack · Picasa · Pinyin · SketchUp · Talk · Toolbar · Updater · Web Accelerator
Publishing     Alerts · App Engine · Bookmarks · Blogger · Docs · FeedBurner · iGoogle · Jaiku · Knol · Library Project · Mashup Editor · Notebook · Page Creator · Sites · YouTube
Search
(PageRank, Sitemaps)     Books · Code · Desktop · Finance · GOOG-411 · Images · Maps · News · Patents · Products · Scholar · Street View · Usenet

 

 
+ نوشته شده در  یکشنبه یازدهم فروردین 1387ساعت 10:43  توسط مهندس  |  3 نظر
Check Your Website Page rank

Get very good traffic to your website with improved rankings in all major search engines using BRL's Link Exchange Service. Get valuable and quality traffic + link partners to your website INSTANTLY and DAILY MORE with BRL link exchange! Almost all major search engines rank your web pages based on the number and the quality of links that point to your web site (link popularity). Genuine & Quickest way to receive quality backlinks is to convience high quality website by offering them something helpful and free in exchange of credit link to your website. This is what we do to gain credit links for our DIRECTORY MEMBERS. We quickly find high quality web sites, offer them free tools or helpful resources for their website and convince them to link to our Directory Members. We offer valueable SEARCH ENGINE TOOLS, Free PAGERANKTM Tools, Link Exchange Software (which is helpful resource for them) in exchange of a credit link to our member websites. JOIN the Build-Reciprocal-Links.com link exchange Program to help each other to get more business and get valuable traffic to your website.

So, what is the cost for this?

Completely free. For website with GoogleTM Search Ranking ( PagerankTM ) 3 or 3+ this service is completely free. For those, just beginning their business or having GoogleTM Search Ranking ( PagerankTM ) less than 3, it is just $49.95/year only. Jump up your traffic and get more business, faster than your competitors, for as low as $49.95/year - One time fee !!!

Not only this...

All registered members of BRL will enjoy Free search engine submission to 400+ engines (including DMOZ & YAHOO Directories).

Jumpline.com will offer Free Virtual Dedicated Server to host upto 20 websites for all BRL members.



Link Exchange Programme Designed for Beginner or Advanced Webmasters.

Don't worry if you're not a programmer or don't have time for exchanging links. If you don't know how to activate your link in directory, our team of experts will do this completely free for you. That's right, no coding / web master experience necessary. Your website will be active in less than 24 hours in our directory. See the following reasons to go with build-reciprocal-links.com:

Strong reasons to signup with Build-Reciprocal-Links.com

    * Our editors will review each and every website interested in joining BRL. We guarantee you for safe and high quality link popularity program.

    * We don't entertain spammy or no content website. We only include top quality content websites in our directory.

    * Our editors will frequently review your link exchange directories to make sure that you've selected relavant to your business link partners.

    * We don't encourage any website to join this program only for improvement in pagerank or search engine results. Although it helps to improve pagerank, this program is clearly for relevant websites to help each other to get more business and more traffic.

    * Beware!!! Using Manual link exchange, you're asking for reciprocal linking without any purpose for your website. This is InGenuine.

    * Beware!!! Using Manual link exchange software, email exchanges are required to build your link directories. Most of these emails are unsolicited emails. A single unsolicited email request may BAN your website & email address.

    * Using BRL Link Exchange, no email exchange required to build new link partners. We build your link partners without any email exchange.

    * Beware!!! Using Manual link exchange software, searching and building link partners will take months for you.

    * Using BRL's automated link exchange, more than 5000 similar interest and quality link partners are waiting for exchanging link with your website. You just have to approve/reject them. We continue adding them, forever, yes... even while YOU SLEEP.

    * Our softwares and program are automated for adding new link partners to your website. At the same time you've opportunity to select or reject them based on your business nature.

    * Using BRL's link exchange tools, just subscribe and leave all the burden on us !!! You don't think for link exchange for months, though, we will continue adding multiple quality relavant backlinks for you.

    * Using BRL's link exchange, we 100% guarantee for no cheating!!! or your link partner website will be gone!!!

    * BRL offers completely free link exchange service, if your website PagerankTM is higher than 2. If you don't have that, no problem.... our editors will review your website for $49.95 one time fee for inclusion in our directory.

CUSTOMER TESTIMONIALS

    hi there i registerd on your link program some while ago recomended by www.your-bids.com. The guy at your-bids.com recomended you and told me his site link pop is geting beter and its all from your site. i would like to join it.

    christopher hodgkiss

    We just hit #1 in GoogleTM rankings for our site www.beatthecargame.com with your GoogleTM PagerankTM service. It's worked wonderfully for us. "In just two weeks time we went from obscure and unknown to highly visited and worthwhile thanks to Build-Reciprocal-Links.com.

    Thank you,


What is Link Exchange?

Link Exchange ("Reciprocal Link Exchange") is the practice of exchanging links with other websites. There are many different ways to arrange a link exchange with webmasters. The simplest way of doing it is to email another website owner and ask to do a link exchange. Also visiting webmaster discussion boards which offer a dedicated link exchange forum where webmasters can request a link exchange be it of a certain category or open to anybody.

Link exchange has been a long time practice by website owners since the beginning of the web. In the last few years (after year 2000), this practice has gained more popularity as search engines such as Google started favoring sites that had more links in the rankings. This system was very accurate at gauging the importance of a website when it first started, leading to the popularity of Google.
However according to some experts, search engines no longer place a heavy emphasis on reciprocal links.

( Read More... | Posted By Jason on Tuesday, September 12, 2006)


Any Inbound Links vs. Relevant theme Inbound Links

I have read topics on both sides of the coin - "a link is a link" and "relative links" in terms of SEO value. So, for those who advocate "a link is a link" then if I sell technology product, a link with a travel agency is as good as linking with another technology oriented site? Should PR enter into the decision? I'm leaning towards relevant links and at least a PR higher than "0".I guesss at the simplest level search is about matching a text query to "relevant" text on a website. Relevance is therefore at the core. A link from a relevant site should therefore carry more weight in the matching process than a link from a non-relevant site.

Relevancy is equally and sometime more important than PAGERANK for google. For example,
ABC is a web hosting company with pagerank 6. XYZ is a web hosting company with pagerank 8.
ABC has more Inbound Links from similar theme websites (e.g. web hosting websites)...

( Read More... | Posted By Jason on Tuesday, June 27, 2006)


True Reciprocal Link Exchange?

True Reciprocal Link

By LND Marketing

You may be familiar with automatic link exchange services, however, being a member of several of them I can assure you there are some shady webmasters out there who do not reciprocate after they have agreed to exchange or they hide your reciprocal link "in the back" where the automated link exchange software can locate it as directed, but the search engines will never find it.

Manual link exchange does take more time, but it's worth 10 fold more than an automatic link exchange service can offer. Dead links on your site or exchanging links with webmasters who are not reciprocating properly is of no value to you.

True Reciprocal Link Exchange is of great value and these Link Partners are GOLDEN!

If you are going to exchange links... Make it count!

When you are looking to exchange links with someone, there are several important items to look for.

( Read More... | Posted By Jason on Friday, February 03, 2006)


Benefits of link exchange

There is no other alternative than initiating a link exchange process in order to garner maximum mileage for your web site. There are plenty of benefits you can reap out of an effective link exchange process. Build-Reciprocal-Links.com is most accomplished link exchange services on the web to facilitate a productive link exchange process. Manua Link Exchange (sending email request for link exchange, waiting for approval, publishing link of your link partner and monitoring your link on their website) is tedious and time consuming process. It may take months to years in gathering thousands of similar theme link exchanges by manual link exchange procedure. Build-Reciprocal-Links.com completely automates link exchange task for you. You don't need to send email requests for link exchange...monitor your link partner website for link exchange... publish link pages... nothing to do. We daily add thousands of similar theme link exchange members to link directory and you approve or reject them for link exchange.

Link Popularity

Link popularity is the ultimate parameter in achieving supreme exposure on the web for your web site. Link popularity is measured by the number and quality of the inbound links of your site. Inbound links helps to attain high search engine ranking for your web site. But your goal will remain unrealized unless you subscribe a top-class link exchange service like build-reciprocal-links.com. As the inbound links to web site is the decisive factor for improved search engine ranking, you have to make sure that your incoming links are of similar theme. Irrelevant links won't fulfill your objective. We care for this!!! We offer opportunity to selectively reject/approve link partners / link exchange categories.

Increased and Targeted Traffic

Effective link exchange can attract larger, quality and targeted traffic for your web site. The link exchange process helps you establish innumerable fruitful links with other web sites. Thus, you can win more quality and targeted visitors from your link partners. The link exchange service from build-reciprocal-links.com, is capable of winning more traffic through your link exchange process. If you want to promote your web site on a limited budget, link exchange is the best option. Link exchange can save a lot of money that you otherwise would have spent on other means of Internet advertising. Link exchange is a very effective and inexpensive approach of gaining popularity and prosperity on the web. In build-reciprocal-links.com, we have combined all the above-mentioned advantages to make it the at proficient link exchange service on the web

Scientist Finds PageRank-Type Algorithm from the 1940s

Google's PageRank algorithm was developed in 1998. But a project to trace the history of such algorithms reveals an example from the 1940s.

kfc 02/17/2010

  • 8 Comments

The PageRank algorithm is a key part of Google's method of ranking web pages in search results. It uses the network of links between web pages to determine their value and, famously, judges a page to be important if it is linked to by other important pages.

One crucial feature of this idea is that it requires an iterative approach to constantly re-evaluate the value of a page as the importance of others varies. Iterative ranking algorithms have since become an important part of network theory.

PageRank was developed in 1998 by Google's founders Sergey Brin and Larry Page and its impact has been such that it's easy to forget that the approach was not entirely novel. Massimo Franceschet at the University of Udine in Italy points out that the idea has been successfully exploited a number of times in 20th century science, even before Brin and Page were born. Today, he presents a short history of iterative ranking algorithms and charts their evolution prior to Google's emergence.

He begins in reverse chronological order with the work of Jon Kleinberg, a computer scientist at Cornell University, who developed an almost identical approach to PageRank, just a few years earlier. Brin and Page even reference his work in their famous paper introducing PageRank.

Kleinberg called his algorithm Hypertext Induced Topic Search or HITS and it treated web pages as "hubs" and "authorities". It used the circular definition that authorities are pages that are pointed to by hubs and hubs are pages that point to authorities and requires an iterative approach to solve.

In the heady days of the dotcom boom in the late 20th century, before Google became so successful, Kleinberg's work received considerable media coverage.

Franceschet also examines the work of Gabriel Pinski and Francis Narin who developed a way of ranking journals. Their rule was that a journal is important if it is cited by other important journals. Like PageRank and HITS, this requires an iterative method to exploit the structure of links between journals to come up with a ranking.

Long before this, however, Charles H Hubbell at the University of Califronia , Santa Barbara, was analysing social networks in a similar way. In 1965, he published a technique for determining the importance of individuals based on the importance of the people who endorse them. This again has the characteristic circular definition and iterative solution. Hubbell is acknowledged by many including Kleinberg as a pioneer in iterative ranking theory.

But the big surprise is Franceschet's discovery of an even earlier forerunner to PageRank in the work of the Harvard economist Wassily Leontief. In 1941, Leontief published a paper in which he divides a country's economy into sectors that both supply and receive resources from each other, although not in equal measure. One important question is: what is the value of each sector when they are so tightly integrated? Leontief's answer was to develop an iterative method of valuing each sector based on the importance of the sectors that supply it. Sound familiar? In 1973, Leontief was awarded the Nobel Prize in economics for this work.

What's clear is that the ideas behind PageRank have a venerable history but the surprise is that they date back to at least the 1940s. It'll be interesting to see if anybody can find any similar work that predates this.

Ref:arxiv.org/abs/1002.2858: PageRank: Stand On The Shoulders Of Giants

How to build links

In the past thousands of people have published articles on linkbuilding and I haven’t read one that really stands out. At Branded3 we do things a bit differently to most SEO companies and linkbuilding is no exception.

The sort of links we build are not only links that Google loves but links that Google loves to love. They are links that Matt Cutts would place a big red tick next to if he was our teacher.

E-commerce sites are always hard to linkbuild for because most of them have done the bare minimum of uploading their products into some shopping cart software and paying for a nice design. In order to make our linkbuilding campaign efficient we need to add some value to the site.

Here are the best ways to add value: Write lengthy unique product descriptions
Use high quality product images & let people zoom in
Add tutorials
Create a blog on the site
Add things like suppliers directories
The first task when building links is to replicate the best links that your competitors have. To do this we make a list of the top 20 competing websites and use Yahoo Site Explorer to find the first 1000 links to each of those sites.

Next we need to manually evaluate all 20,000 of these links and ask ourselves three questions:
  • Is this link high quality?
  • Can we get a link from this page too?
  • Can we replicate this link in some other way?

The aim is to build a master list of link targets – places that link to our competitors already and might be persuaded to link to our site too.

By evaluating the links using the questions above we can eliminate the links we don’t want and the links we can’t get and the ones that are left go into our list of link targets.
For example we might find a link that was from a scraper site and decide that it was low quality so we can safely ignore that. Another link might come from our competitors own network so it would be impossible for us to get a link from that site.

Sometimes we might see that a big blog has written about our competitor, if this happens it is usually impossible to get a link from the same page but you can replicate the link by getting another blog to write the same story but about your site instead. For example if you sell really cool kettles you might find that Gizmodo wrote about your competitors cool kettle last year but that Engadget has yet to cover it. A quick email to Engadget might get you a killer link.

Once we have our list of link targets the next step is to figure out ways to get links from them. This process will be different for every site and there is no secret – just email, phone or write to them until you speak to the right person.

One of the best sources of links is from blogs. Blogs are frequently updated with topical news stories and there are millions of them to choose from so getting links this way is quite straightforward.
Connecting with lots of bloggers isn’t easy which is why I set up the Buzz Marketing Group so that advertisers can easily reach bloggers that might want to write about their products.
The key is to make sure the blog post looks 100% natural. Millions of free links are given out each month by bloggers and making your unnatural links blend into these is the holy grail of linkbuilding.

Building links from widgets and sponsored blog themes can take your linkbuilding into a grey area unless you take some precautions. The key is to firstly try to make the links look as un-spammy as possible and secondly to make sure you have an escape strategy to burn the links if they get out of control.

  • Never use keywords in the anchor text of the links
  • Always point the links to an internal page so you can block with robots.txt
  • Never use hidden links
  • Links from widgets should point at the widgets homepage not a commercial page

Submitting a site to directories is a good way to show Google your site is reputable. Very few low quality sites have the money to invest in paid directory submissions. Launching a new site usually requires submission to at least the sites below:
Yahoo Directory
Business.com
BOTW

This isn’t rocket science but how many sites spend thousands on design and then think twice about $1000 on getting some nice links in the first week.
You are probably thinking that all the methods above are quite straightforward and easy (although a bit labour intensive) and you would be right. Once you have got all the links your competitors have, submitted to the best directories and got loads of links from blogs what do you do next?

The next part is the hard part – building the sort of links that none of your competitors have. Thinking of an amazing new idea that will get you mind blowing links for years to come.
There really is no way to write this down in a blog post because it takes months of planning for each client and each project. The reason these links work so well is that they are so amazingly hard to get that Google just has to love them.

Deep linking and web technologies

Websites which are built on web technologies such as Adobe Flash and AJAX often do not support deep linking. This can result in usability problems for people visiting such websites. For example, visitors to these websites may be unable to save bookmarks to individual pages or states of the site, web browser forward and back buttons may not work as expected, and use of the browser's refresh button may return the user to the initial page.
However, this is not a fundamental limitation of these technologies. Well-known techniques, and libraries such as SWFAddress and History Keeper, now exist that website creators using Flash or AJAX can use to provide deep linking to pages within their sites.

 

Blog comments

Leaving a comment on a blog can result in a relevant do-follow link to the individual's website. Most of the time, however, leaving a comment on a blog turns into a no-follow link, which is almost useless in the eyes of search engines, such as Google and Yahoo! Search. On the other hand, most blog comments get clicked on by the readers of the blog if the comment is well-thought-out and pertains to the discussion of the other commenters and the post on the blog.

 

Resource Linking

Resource Links are a category of links, which can be either one-way or two-way, usually referenced as "Resources" or "Information" in navbars, but sometimes, especially in the early, less compartmentalized years of the Web, simply called "links". Basically, they are hyperlinks to a website or a specific webpage containing content believed to be beneficial, useful and relevant to visitors of the site establishing the link.
In recent years, resource links have grown in importance because most major search engines have made it plain that—in Google's words-- "quantity, quality, and relevance of links count towards your rating."
The engines' insistence on resource links being relevant and beneficial developed because many artificial link building methods were employed solely to "spam" search-engines, i.e. to "fool" the engines' algorithms into awarding the sites employing these unethical devices undeservedly high page ranks and/or return positions.
Despite cautioning site developers (again quoting from Google) to avoid "'free-for-all' links, link popularity schemes, or submitting your site to thousands of search engines (because) these are typically useless exercises that don't affect your ranking in the results of the major search engines -- at least, not in a way you would likely consider to be positive,"[3] most major engines have deployed technology designed to "red flag" and potentially penalize sites employing such practices.

 

Reciprocal link

A reciprocal link is a mutual link between two objects, commonly between two websites to ensure mutual traffic. For example, Alice and Bob have websites. If Bob's website links to Alice's website, and Alice's website links to Bob's website, the websites are reciprocally linked. Website owners often submit their sites to reciprocal link exchange directories, in order to achieve higher rankings in the search engines. Reciprocal linking between websites is an important part of the search engine optimization process because Google uses link popularity algorithms (defined as the number of links that lead to a particular page and the anchor text of the link) to rank websites for relevancy.[citation needed]

 

where do i get pagerank for my site?

Now we've come to the part where you actually have to do work! It's tough, but getting a high PageRank for your site should definitely be part of your longterm SEO strategy.

The only way to get PageRank is to get a link from a site that already has PageRank. This means that getting a ton of links from PageRank 0 sites will not help your score. However, a single link from a site with a PageRank 6 can immediately boost your site to a PageRank 5 if the site is trusted by Google and is not linking to a massive amount of other sites.

The process of increasing your PageRank is directly tied to link acquisition. Link acquisition is getting links from other sites, be it via natural or through link purchasing. We cover both of these topics in greater detail, and you should readeach lesson to learn more about the benefits and drawbacks of each.

 

how important is pagerank?

When Google was in its childhood, PageRank was the single most important factor for ranking well. However, as soon as the SEO community caught on to this, there was a great deal of people who found ways to artificially boost their clients' PageRank. Those sites became more authoritative than Google thought they should be. Since then, Google and other search engines have constantly refined how important PageRank is, and its importance has definitely declined through the years.

One tactic Google uses is to update Google Toolbar PageRank values four times a year instead of every week, making it difficult for SEOs to know a site's real PageRank. Another tactic is to prevent a site that has been known to sell links from passing any of its PageRank (authority) on to sites that it links to. However, Google can't use that tactic too much because then they run the risk of preventing good sites from being ranked as they should be.

This is a battle between Google and SEOs that will not be ending anytime soon!

 

who uses pagerank?

When PageRank first came out, only Google was using the technology, but as other search engines have seen how much it improved Google's accuracy, nearly every search engine has added the PageRank system in to be at least part of their algorithm. In the past, while many of the search engines were still working on adding PageRank to their search algorithm, some couldn't wait to make their own and instead signed deals with Google to have them power their results (Yahoo did this for quite some time).

Apart from search engines, SEOs (Search Engine Optimization specialists), link buyers, webmasters, marketers, and anyone interested in a site's value will often look to the Google PageRank when trying to quickly determine the importance of a site.

 

Does Google PageRank Affect SEO

Many are still uncertain as to what significance page rank has (if any) for SEO value or impacting search engine result pages. On a scale of 1-10 (ten being more significant) page rank in real word summation as a metric of relevance or measurement of validation for search engine ranking factor scores a two.

Although having a higher Google page rank (at least they display on their toolbar) does not play a significant factor in producing rankings, it does at least provide insight as a metric to specify if a page is receiving significant link flow from either internal links from other areas of your website or external links from other websites.

While Google PageRank may not bring significant SEO value to the table as a metric of ranking power or ranking potential for a page in the search engines. Its significance does allow you to determine the extent of two facets that do impact search results (1) citation and co-occurrence and (2) the degree of authority passed from other websites.

To elaborate, rankings are produced as a by-product of (1) clear intent and focus for on page metrics (2) on page augmentation from other pages within a website (3) validation through peer review (getting links from peers, authorities or reaching critical mass from link diversity and (4) the culmination of all 4 metrics (page strength) or domain authority.

Just as changing a title tag alone or building a link or two from a few pages or creating a few internal links done in random fashion produces little significance; if you consolidate each of those metrics together in a specific way, over a specific amount of time, then you can see the result of rankings being produced as a result of the overlap of on page and off page SEO.

The takeaway here is, PageRank is only a metric and as such it is transferable and can lend itself to other metrics, such as augmenting an array of keyword modifiers so that a target page takes on authority.

If your expectations exceed the value or sum of that metric, it does not make it any more useful or powerful out of context, it just means that you should understand what value it does represent and leverage it accordingly.

Having a higher page rank does not trump a page with a lower page rank for a search engine result page listing, yet page strength and on page relevance does. The benefit is by having more PageRank flowing throughout a website, you can find and identify the pages with the most authoritative links pointing at them though. As a result, you can put your new found PageRank to work over time to augment other areas of your website that suffer from link attrition (which is common as a website grows).

 

SEO Link Analysis Pitfalls

A lot of people in the SEO field have this idea that, hey, the first thing that I should do when I am trying to do some link building is see who is ranking in the top ten. I'll do a search for my keyword, and I'll check who is ranking #1, #2, #3, who is on that first page of results, and I am going to look at who is linking to them and try to reverse their backlinks and get a lot of those links for my site, because if they are helping them rank, they must also help me rank.

There are some real dangers, some big pitfalls to this type of link analysis. The first of which is it is very hard to know if links are coming into this whether they are actually helping the site or not and whether the links that you are seeing are the ones that are having the most impact. It's also really tough to know whether these sites, particularly a lot of the ones at the top of the results for fairly competitive queries, even if they have been there for three to six months or nine months or a year, whether they are using manipulative tactics, then in the future are going to be discounted or lose value.

So, what I want you to do is when you do this, yes, definitely go U-sources, right, Majestic, Yahoo Site Explorer, Open Site Explorer can all show you some of the links that are pointing to these pages that rank really well. But once you have that data, you need to ask yourself who is linking to this and follow some rules. Use this. Imagine me, here I am, look, I am a stick figure. I seem to have lost some weight. I've also turned slightly purple or mauve, but imagine me standing there like, "Wait!' Before you try to get this link, use the smell test." Don't assume that every link is helping that URL rank there. Be very cautious.

I would encourage you not to use any tactics that don't have some editorial endorsement behind them. If you are seeing link wheels or churn-style article marketing, that really nasty stuff where someone just publishes a ton of the same article and it is linking back again and again and again, if you are seeing reciprocal link directories on those pages that just have long, long lists of links and they're trading links back and forth, if you see the "submit your site for $99 to 3000 search engines" kind of listings, all that junky, adds no value, no human being actually says this is a good website, those links in the short term can help some people rank well. But in the long term, they are not going to do anything for you editorial wise. They are not going to send good traffic. They are not going to be an implicit endorsement for your site. They don't follow any of the good principles of inbound marketing. Therefore, search engines don't really want to count them. Remember, there are going to be a bunch of Ph.D.s working at Google and at Bing trying to discount those links.

If you need to rank in the short term and you are a churn and burn spammer and you don't have a really good site and you are just trying to play in the short run, fine, go ahead. But if you are thinking long term and you have a brand website and you are really trying to build up that credibility, you want links that are editorial endorsements.

Then I would also caution you against some common SEO wisdom, which is that, don't ignore some link sources just because they might not be follow links. There are a lot of good links and good editorial endorsements that do come through no-follow. So, you'll often see that, hey, this Wikipedia page is the most common one, but a lot of blog comments that the person might have left or some good posts that they put up, some good editorial articles that they've written for other people, maybe those links are no-followed because people are worried about search engine spam and SEO spam and that kind of stuff. But, you know what, a lot of those types of endorsements will send good visits. They are editorial. They can pass value, either first-order effect maybe or second-order effect, which is almost certainly the case.

I also check any of those links that are pointing to those top-ranking pages, go make sure that those pages rank well for their keywords. You find a page that is linking to the number one listing and you think, wow, that's a great place to get a link. I don't know, it's going to cost me money or it's going to cost me a bunch of time or I'm going to have to jump through a bunch of hoops to get it or I need to recommend some content or build some content to be able to get this link. Before you do that, jump through the earlier, easier hoop of figuring out, does that page that is linking here rank well? What about the other pages it links to? Do they rank? If they rank well for their keywords, maybe this is a good legitimate page that Google is counting. Maybe it is worth whatever effort that I need to put into it. If not, mm, questionable. I'd worry about that.

The second thing that I urge you to do when you are doing competitive link research is don't just pay attention to the links themselves. Those matter. They're important. You should. But be ready to think outside the box.

Check this out. One of the things that I love to do is not just look at the number one listing, the people who have the perfectly optimized title tag, perfectly optimized meta description, perfectly optimized root domain name, exact match keyword domain. Those folks often tend to be spammy, especially if they've got, like, two hyphens in there and a dot info and that kind of stuff, even keyword match, as opposed to the big brands. If you see a big brand ranking and they're, oh, hey, I know them. I've heard of them. They're a reputable company. Huh, they don't seem to be doing a whole lot of SEO. The whole listing is barely optimized for the keyword. I wonder how they're ranking so well. That's, that's where you want to earn those links. Who links to those guys? That's what I would be checking out.

When I do searches and I see that someone is ranking well but has not done a whole lot of on page, doesn't appear to have done a ton of off page manual link building or link spamming or any of those kinds of things, those are the links that I would be very much checking out.

Then, I also really like to do this. So, this is essentially finding those brands that I think are really good. The brands that are listed in there. Seeing rather than just who is linking to them, who is mentioning them? Who is talking about them? What are the important sources that are citing them? Not necessarily with a link or a follow link. You can search for the brand name minus site colon their domain name (-site:domain name) and click that search and that will bring up a bunch of listings of places that talk about that brand. The most important places, in fact, in order, in Google's opinion, of who is talking about that brand. It could be profile pages, social profile pages they've got, maybe you should get those social profiles. It could be tools that they've built, or bloggers they've reached out to, or news articles, or journalists, or forums that are discussing them. All of those places are great places to start doing some inbound marketing. You want to participate in those forums. You want to contact those journalists. You want to get the content written that's going to attract those same types of links. Who mentions them is a really big step.

If you follow this, the link analysis that you're going to be doing for your SEO is going to be worth a ton more than if you just reverse the backlinks and try to get every one of them, and it is likely going to carry you through in the long term when a lot of these short-term manipulative tactics fall by the wayside.

All right, everyone. I hope you've enjoyed this edition of Whiteboard Friday. We will see you again next week. Take care.

 

Google Algorithm Proving Darwin’s Survival of the Fittest

It seems that everything under sun is closely related to Charles Darwin’s theory of natural selection. By the way, we are indeed studying for surviving the 10th board exams and we happened to stumble upon this theory which is well defined in my biology textbook.

Back to our topic – ‘Influence of Google’s new algorithm change on the top web properties’. Well, as expected, leading article directories and answer/how-to websites are now facing the worst condition with search engine traffic. Sistrix has published an article analyzing the biggest losses which is pointing towards the new face of SEO.

Though Google claim a successful change, we are wonder why many good folks out here got thoroughly beaten for no reasons. Such figures include Labnol.org of Amit Agarwal. After all, we can still see the smooth running of leading warez websites and autoblogs which are supposed to be pushed down. Another controversy is regarding the Demand Media network (ehow.com, trails.com etc.) which has no signs of the deserved setback. we mean, we all know how worse eHow content can get and if hubpages is, ehow too is a content farm. Thumbs down Google!

Whateva, Google’s new algo has made the webmasters go crazy. Even we cannot imagine a sudden big dip in the revenue due to traffic loss assuming that Google contributes majority of the web traffic. However, we hardly believe that marketers are going to put an end to all and sit back. Instead, they’ll research, experiment, learn and invent the new form of tricking Google! and later, Google will change the algo again. Thus continuous the life cycle of Internet. Rinse. Wash. Repeat.

 

30 روش افزایش بازدید سایت

۱. برای سایت خود یک خروجی از نوع خوراک (rss) آماده کنید. البته سرویس‌های وبلاگ‌نویسی رایگان ایرانی و خارجی معمولا این امکان را دارند.

۲. برای خروجی خوراک سایت خود از Feedburnerاستفاده کنید. فیدبرنر مزایای زیادی دارد که آمار خوانندگان فید و استانداردسازی خوراک، مهم‌ترین مزیت آن است


۳. خبرنامه ایمیلی داشته باشید. هنوز هم هستند کسانی که بجای خوراک، دوست دارند مطالب تازه سایت‌ها رو در ایمیلشون داشته باشند. برای خبرنامه سرویس‌های زیادی هست اما اگر شما از فیدبرنر (که در بند قبل گفته شد) استفاده کنید، خود فیدبرنر این امکان رو برای شما فراهم می‌کند.

» وبلاگ

۴. حتی اگر یک سایت رسمی دارید، بودن یک وبلاگ در کنار سایت رسمی، مزایای زیادی دارد. فضای وبلاگ کمی ضمیمی‌تر و برای برقراری ارتباط راحت‌تر هست.

۵. در وبلاگ‌های دیگران نظر بگذارید و همراه کامنت، لینک سایت خود را نیز درج کنید، این کار بخشی از بینندگان آن سایت را به سمت سایت شما هدایت می‌کند.

این روش خصوصا اگر در وبلاگ‌هایی مرتبط با موضوع سایت شما انجام شود، نوعی تبلیغ
هدفمند و کارا ست.

۶. پست میهمان بنویسید!

این شیوه کمتر در بین وبلاگ‌نویسان ایرانی جاافتاده است اما موثر است. شما می‌توانید یک مطلب قابل عرضه، به مدیر یک وبلاگ ارسال کنید و از او بخواهید که آن مطلب را به عنوان یکی از پست‌هایش درج کند و ابتدا یا انتهای آن مطلب هم نام و لینک شما درج شود.

۷. به کارناوال وبلاگی بپیوندید!

گاهی به یک مناسبت زمانی یا … عده‌ای از وبلاگ‌نویسان تصمیم می‌گیرند که در مورد موضوعی بنویسند و از همدیگر هم برای نوشتن در آن موضوع دعوت می‌کنند. پیوستن شما به اینگونه تجمعات مقطعی، می‌تواند سبب شناساندن وبلاگ شما شود.

» محتوا پادشاه است!

۸. خبر جدید
محتوای جدید و بکری که برای اولین بار در اینترنت منتشر می‌شود، می‌تواند بینندگان زیادی را به سمت شما جلب کند و باعث لینک شدن شما توسط دیگران شود. البته در ایران ما به دلیل رعایت نشدن کپی‌رایت این مساله کاربرد کمتری دارد.

۹. یک مطلب بحث‌انگیز بنویسید!
اگر سرتان برای بحث کردن درد می‌کند، کافی است یک مطلب بحث برانگیز بنویسید که موجب شود تا خوانندگان بر سر آن به بحث و کشمکش! بپردازند. این توصیه برگرفته از ضرب‌المثل معروف «تفرقه بینداز و حکومت کن» هست.

۱۰. مطالبی شامل لیست‌های مفید و آوردن تعداد موارد آن لیست در عنوان مطالبی که دارای تیترهایی شبیه «۱۰ نکته برای…»، «۱۵ منبع برای …»، «۷ روش برای …» هستند، باعث جذب بیشتر مخاطب می‌شوند.
۲۰ افزونه محبوب فایرفاکس من یک نمونه از اینگونه مطالب است.
همچنین اگرچه نوشتن لیست‌های بسیار بزرگ با عناوینی که عدد بزرگ و قابل‌توجهی را درباره موارد لیست شده نشان می‌دهد (مثل همین مطلب که در حال خواندن آن هستید)، کار سختی است اما به شکل اعجاب‌انگیزی بازدید سایت را بالا می‌برد و باعث می‌شود که کاربران زیادی لینک شما را به bookmark های خود اضافه کنند.

۱۱. نوشتن پست‌های راهنما
همه دوست دارند که چیزهای جدید یاد بگیرند. نوشتن پست‌هایی که راهنمایی کاملی در مورد یک موضوع، است برای همه جذاب خواهد بود. سعی کنید با کمک موتورهای جستجو مطلب خود را کامل و جامع کنید.

۱۲. یک مصاحبه انجام دهید!
مصاحبه با فردی معتبر که حیطه کاری او مرتبط با کار شماست، کار سختی نیست و تنها زحمت آن طراحی سوالات مفید است. درج این‌گونه مصاحبه‌ها بر اعتبار و جذابیت سایت شما می‌افزاید و اگر مصاحبه شونده سایتی هم داشته باشد، در سایتش به شما و مصاحبه‌تان لینک خواهد داد!

۱۳. مطالب مناسبتی بنویسید
علاوه بر مناسبات عمومی مثل جام‌جهانی و کریسمس و …، در ایران مناسبت کم نیست. هم در تقویم شمسی مناسبات زیادی وجود دارد و هم قمری.

» رایگان و مجانی

۱۴. یک کتاب رایگان منتشر کنید!
شما می‌توانید مجموعه مقالات یا نوشته‌های خود در یک موضوع خاص را به عنوان یک کتاب الکترونیکی برای دانلود منتشر کنید و در آن اسم سایت و ایمیل شخصی خود را نیز درج کنید. این‌گونه کتابچه‌ها معمولا به سرعت در بین علاقمندان به آن موضوع منتشر می‌شود و بازدید بالاتر را برای سایت شما به ارمغان خواهد آورد.

۱۵. یک قالب (theme) منتشر کنید.
اگر طراح وب باشید، انتشار یک قالب (مثلا برای وردپرس یا بلاگفا) تاثیر خوبی در شهرت شما دارد. چرا که معمولا تمامی قالب‌ها شامل لینکی به سازنده قالب نیز هست.

۱۶. یک برگه تقلب (cheat sheet) تهیه و منتشر کنید.
cheat sheet در اصطلاح به برگه‌ای گفته می‌شود که خلاصه مطالب یا دستورات یک مبحث آموزشی را در بر دارد. چیت شیت‌ها معمولا کوتاه بوده (تک‌صفحه) و توسط کاربر پرینت می‌شود. با جستجوی عبارت cheat sheet در موتورهای جستجو می‌توانید به تعداد زیادی از آنها دست پیدا کنید.

» چندرسانه‌ای

۱۷. یک ویدئو بسازید و منتشر کنید.
شما می‌توانید با موبایل خود یک ویدئوی کوتاه بسازید یا با استفاده از نرم‌افزارهایی که از صفحه فیلم‌برداری می‌کنند یک مطلب کوتاه آموزشی تهیه کنید و آن را در وبلاگ خود منتشر کنید. این‌گونه ویدئوهای کوتاه که شامل نام سایت شما نیز هست، تعدادی از بینندگان این ویدئوها را به سمت سایت شما هدایت می‌کند.

۱۸. فایل خود را در سایت‌های متعدد ویدئویی منتشر کنید.
اگر یک فایل چند رسانه‌ای تهیه کردید، بهتر است علاوه بر وبلاگ در سایت‌های متعدد عمومی نیز قرار دهید تا به این وسیله بازدید بالاتری پیدا کنید. مثلا اگر یک قطعه فیلم تهیه کردید، علاوه بر سایت خود، آن را در youtube و vimeo و ۴shared و … هم منتشر کنید.

» توجه به سایت‌های بوکمارک آنلاین و شبکه‌های اجتماعی مجازی

۱۹. قرار دادن آیکن ارسال مطلب شما به سایت‌های اشتراک لینک (مثل فیس‌بوک، دلیشز، فرندفید، فرندفا، کلوب، بالاترین و …). این سهولت و در دسترس بودن، کاربران را تشویق می‌کند که اگر از مطلب شما خوششان آمد، یا یک کلیک آن را به سایت‌هایی که لینک‌های داغ را جمع‌آوری می‌کنند، ارسال کنند.

۲۰. از شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید و در آن‌ها اکانتی همنام آدرس سایت خود بسازید. این کار باعث می‌شود که شما بازار بزرگ‌تری برای تبلیغ نوشته‌های خود داشته باشید. لیستی از ۳۵۰ شبکه اجتماعی را می‌توانید در اینجا ببینید.

» بهینه سازی سایت

۲۱. به خودتان لینک بدهید!
کاملا واضح است که اگر در یک مطلب، به مطالب قبلی خود لینک دهید، بازدید شما بالاتر خواهد رفت.

۲۲. نمایش مطالب پرطرفدار
در صورت نمایش عناوین مطالب مهم (حسب بازدید یا تشخیص نویسنده) احتمال کلیک بر روی آن بیشتر است و این امر بازدید بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

۲۳. تست سایت در مرورگرهای  مختلف
سایت شما باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که در مرورگرهای مختلف قابل استفاده باشد. مهمترین این مرورگرها ie, firefox, chrome, safari, opera هستند. اگر همه این مرورگرها  را بر روی دستگاه خود ندارید، می‌توانید از سایت‌هایی مثل
Browsershots.org برای این منظور استفاده کنید.

۲۴. افزایش سرعت سایت
این یک مورد نقش مهمی را خصوصا در ایران بازی می‌کند چرا که اکثر کاربران از اینترنت پرسرعت برخوردار نیستند.
برای بالابردن سرعت سایت خود، به این سه عامل توجه کنید:
الف) بهینه سازی محتواهای ثابت مثل تصاویر و اسکریپت‌ها و css ها
ب) فعال کردن هر دو نوع کش (کش سمت کاربر و کش سمت سرور)
ج) استفاده از هاست پرسرعت و ترجیحا سرور مجازی
البته هرکدام از این موارد نیاز به توضیح دارند که برای پرهیز از طولانی شدن این مقاله، از تشریح آنها خودداری می‌شود.

» بهینه سازی برای موتورهای جستجو

اگر صاحب یک سایت باشید، با توجه به جزئیات آمار سایت متوجه می‌شوید که درصد بالایی از بازدیدکنندگان سایت شما، از طریق موتورهای جستجو (خصوصا گوگل) هستند. پس اگر ساختار و چینش محتوای سایت شما به گونه‌ای باشد که بهتر در موتورهای جستجو ظاهر شود، برد با شماست!

بهینه سازی یک سایت برای موتورهای جستجو، یک فن و تخصص مجزاست که در صورت نیاز خوانندگان، بیشتر در مورد آن توضیح خواهم داد.

۲۵. بهینه سازی هدر header
keywords و description و title سه بخش سرنوشت ساز برای رتبه شما در موتورهای جستجو هستند که معمولا مورد غفلت واقع می‌شوند. هر کدام از این سه مورد لازم است دارای یک سری ویژگی‌های خاص باشند تا گوگل ارزش بیشتری برای محتوای شما قائل باشد!

۲۶. مراعات کردن برخی محدودیت‌ها مانند حجم صفحه یا تعداد لینک‌های یک صفحه نیز در معتبر بودن صفحه شما از دید یک موتور جستجو موثر است.

۲۷. ساختار آدرس‌های مطالب شما نیز مهم است. مثلا آدرس‌هایی که بیش از چهار زیرشاخه (اسلش) دارند، معمولا در موتورهای جستجو نمایش داده نمی‌شوند.

» سایر روش‌های افزایش بازدید و محبوبیت سایت شما

۲۸. صفحه مخصوص موبایل برای سایت خود ایجاد کنید. داشتن نسخه مخصوص موبایل، یک مزیت برای سایت شماست و مشوقی برای بازدید سایت شما توسط کسانی که از موبایل برای اینترنت گردی استفاده می‌کنند.

۲۹. تبلیغ دستی! هم روشی برای معرفی سایت شما به دیگران است. می‌توانید آدرس سایتتان را برای دیگران بفرستید یا بر روی تابلو اعلانات نصب کنید یا سایتتان را صفحه اصلی (home page) براوزر کامپیوترهای عمومی قرار دهید و …

۳۰. اگر ارزش را دارد، می‌توانید برای تبلیغ سایت خود از روش‌های غیررایگان استفاده کنید. چاپ کارت ویزیت، تبلیغات در روزنامه و سایر رسانه‌ها، تبلیغات در گوگل و خصوصا تبلیغات پیامکی، اثر ویژه‌ای در افزایش بازدید سایت شما دارد.






کلمات کلیدی: افزایش پیج رانک گوگل , پیج رنک گوگل , افزایش پیجرنک , وبلاگ
نوشته شده توسط در ۱۳٩٠/۱/٦ نظرات شما () | لینک ثابت مطلب
لوگوی ما
منجی موعود
منجی موعود

Ctrl+C جهت کپی کد
امکانات جانبی
بانک اطلاعات سردرد
بانک اطلاعات سردرد

حتما عضو شوید !!؟





Powered by WebGozar




رتبه ما در گوگل

PageRank

Google Pagerank Checker
موقعیت جهانی بازدید کنندگان
Map

Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net
SEO Stats powered by MyPagerank.Net
Seo Monitor



Ping your blog, website, or RSS feed for Free
تماس با ما
ارسال ایمیل فوری به ما
 
نام :
ایمیل :
ادرس سایت / وبلاگ :
عنوان پیام :
متن پیام :
monjimoud.persianblog.ir

Google

در منجی موعود
در كل اينترنت


Web Directory


فال حافظ



Print Friendly and PDF
بهترین لینک های مذهبی
عطش انتظار
یا منتقم الزهرا (ع)
کمیته امام زمان (عج)
لبیک یا مهدی(عج)
ساقی میکده
منتظران منتقم فاطمه
منتظران یوسف زهرا
امام منتظر عجل الله
خواهرم آیــــــــات
یگانه امام علی(ع)
القران واهل البیت
يا امام زمان(عج)
بهشت صالحین
کدامین جمعه؟
عاشقان ولایت
امام زمان(عج)
کریمه اهل بیت
امام اخرالزمان
مهدی یاوران
فقط اباصالح
سرخ و سبز
حجاب
حقیقت
حمایت
گل نرگس
امام زمان
سیر سبز
عجل فرجه
راه بهشت
منتظرظهور
نور المهدي
حس غريب
عصر ظهور
با تو میگویم
تنها منجی
طلبه جوان
شميم ظهور
حامیان ولایت
الهی و ربی من لی غیرک
اولین شهیده حریم امامت
گروهان سایبری بسیج ایران
(عباس من)
تبدارترین زمزمه یک احساس
موسسه شیفتگان صبح آدینه
ســربــازان امــام زمــان (عج)
درباره شیطان پرستی و عرفان
ای غایب از نظر به خدا میسپارمت
نیست بر لوح دلم جز الف قامت یار
صدر
ولایت دات کام
مقدس ترین كتاب دنیا
حقیقت سبز
رسم پرواز
همنشین(گردان سایبری عمار)
گردان سایبری عمار
یا مصور
موج بیدار
عشق به عارفان عبادت است
میثاق (نسیم میعاد)
مي نويسم از شهيدان
اما چه سود؟
هم سنگر
من زنده ام به عشق تو یا صاحب الزمان
گنجینه عفاف
جانم فدای امام نقی(ع)
طلعت آدینه
محفل شمع زینب(سلام الله)


بهترین لینک های سرگرمی و طنز
بهترین لینک های ادبی
بهترین لینک های دانلود- آپلود


بهترین لینک های عاشقانه- فانتزی


tags
,